קידום ממומן (פרסום בגוגל) – מה זה ?

בנוסף לקידום אורגני, קיים גם קידום ממומן בקישורים ממומנים של גוגל. למעשה מדובר על אפשרות להתברג בתוצאות חיפוש של גוגל למקומות מובילים תוך פרק זמן קצר ביותר בהנחה ועושים ניהול של הפרסום בצורה נכונה ומקצועית.

לאחר פתיחת חשבון גוגל והרשמה לשרות גוגל אדוורדס, באמצעות ממשק ניהול המציע מגוון כלים למפרסמים, ניתן להגדיר מסעות פרסום בגוגל, כאשר מודעות פרסום מנוסחות בצורה שיווקית מפנות גולשים שמתעניינים בהצעה, כל אחת לעמוד נחיתה שונה ותואם להצעה של המודעה.

מערכת ADWORDS מאוד משוכללת ומאפשרת לנהל תקציב בצורה מאוד חכמה, כאשר ניתן להגיע לתוצאות של הופעת מודעות שלנו מעל מתחרים ובאותה עת גם לשלם פחות בהרבה מהם עבור כל הקלקה על מודעות.

מדובר על מצב אידיאלי ובכדי להגיע לזה, יש לבצע התאמה מדויקת בין שלוש חוליות מאוד חשובות בשרשרת הזאת והן:

אוצר מילים של מודעה לכל קבוצת מודעות יש אוצר מילים אשר מפעיל מודעה אחת או מספר מודעות שהוגדרו לקבוצה על-ידי מנהלי פרסום בגוגל.

מערכת מאפשר לבחור סוג התאמה לכל מילה או ביטוי ובכך להגיע לרמת דיוק יותר גבוהה מבחינת פעילות הקמפיין ובכך לעליות נמוכות יותר לקליק.

ניסוח המודעה גוגל אדוורדס מאפשרת להגדיר מודעות כאשר יש לנו כמפרסמים בסך הכל 95 תווים ויש לנצל אותם בחכמה.

בכותרת של מודעה יש אפשרות לשים 25 תווים בלבד, בעוד ששורה ראשונה ושנייה יכולות להכיל עד 35 תווים – הכל כולל רווחים.

ככל שמודעה תהיה מנוסחת בצורה קצרה וקולעת, ככל שיותר אנשים שהתכוונו למוצר או שרות שלנו, ילחצו על המודעה שלנו, כך מערכת ADWORDS תראה במודעה שלנו מענה מושלם להצעה ותאפשר ליהנות מעלויות נמוכות יחסית ללחיצה. אין זה אומר שאין לקחת בחשבון פרמטרים נוספים, אך זה בהחלט משקף את רוח הדברים.

דף נחיתה דף נחיתה משלים את השרשרת בת שלוש חוליות שלנו, כאשר על דף נחיתה מוטלת אחריות גדולה מאוד.

מדובר על דף, אליו יגיעו גולשים שלחצו על המודעה שלנו ולכן הדף חייב לסגור את המעגל ולהפוך גולש מתעניין לקונה משלם.

על הדף להיות מספיק תיאורי ובאותה העת גם קצר ככל הניתן, להעביר מספר מצומצם מאוד של נקודות חזקות של מוצר או שרות תוך כדי הפעלה לפעולה.

אין לשכוח כי ברוב המקרים לקוח יעדיף להשאיר פרטים אישיים במטרה שיחזרו אליו להשלמת התמונה הכללית, מאשר לבצע רכישה, לכן אם לא חשבנו על זה לפני כן, סביר להניח כי קמפיין פרסומי לא יביא תועלת לה שאפנו לפני הפעלתו.

בשוק שיווק באינטרנט קיימות שתי גישות ביחס להופעה בקישורים ממונים ותוצאות אורגניות בעקבות ביצוע תהליך אופטימיזציה ע"י חברת קידום אתרים.

הגישה הראשונה אומרת כי על פרסום בגוגל נשלם רק בתקופה שאתר המקודם עדיין מדורג נמוך בתוצאות אורגניות וברגע ויגיע למקומות מובילים, ייפסק קידום ממומן.

הגישה השנייה אומרת שפרסום ממומן יעבוד גם כאשר אתר מקודם יגיע להובלת תחומו ובכך זוכים מפעילו לשתי הופעות על דפים מרכזיים של תוצאות חיפוש שמרכזים את רוב הלקוחות בכל תחום.